חפש בבלוג זה

יום שישי, 6 בנובמבר 2015

מיומנו של שד"ר

כתב מינוי לשד"ר
כדרכם של ראשי ישיבות מאז ומקדם, גם אני נדרש לכתת את רגליי לפתחי נדיבים, בבקשה שיעמדו לימין ישיבתנו - ישיבת "חכמי לב" בעין טובה ובנפש חפצה.
אני מבקש לשתף אתכם באתגר המיוחד העומד בפנינו.

נדבנים חרדים עשויים להתעניין בפרוטרוט בישיבה ובתלמידיה, לשמוע על הקשיים בהווה ועל תכניותינו לעתיד, על אופי התלמידים והוריהם, על ההסכמות וההתנגדויות לישיבה ולדרכה. בסיום, הם יביעו את הערכתם ותמיכתם לרעיון של הישיבה ועל החשיבות שבדבר, אבל הם יאמרו בשפה רפה שהם חוששים לתמוך בישיבה שאינה זוכה לברכת הדרך גלויה מגדולי התורה בישראל.
נדבנים לא-חרדים, ישמחו לשמוע על חידוש בעולם הישיבות בישראל, על ההשפעה לטובה שעשויה להיות ל"ישיבה תיכונית חרדית" על השתלבות עתידית של החרדים בעולם העבודה. הם יאמרו שבוודאי מדובר בדבר חשוב עבור מדינת ישראל בכלל ועבור הקהילה החרדית בפרט, אבל הם יסיימו בכך שהם מתמקדים בנושאים אחרים. ניתן להבין שעם כל האמפתיה, תרומה לישיבה חרדית גם אם היא תיכונית איננה מתאימה להם.
קרנות פילנתרופיות אחרות, ירצו להבין היכן נמצאת מדינת ישראל בתמונה. כיצד יתכן שאנשי ציבור ישראלים ושרי החינוך לדורותיהם ידברו גבוהה גבוהה על הצורך של החרדים ללמוד את מקצועות היסוד, על מנת לאפשר לבוגרי החינוך החרדי לרכוש מקצוע ועבודה מכניסה, ובסופו של יום המדינה איננה יוצאת מגדרה לממן את החינוך בישיבות התיכוניות החרדיות באופן משמעותי? ההסברים על הצורך בקריטריונים שוויוניים, על יועצים משפטיים ועל חשבים, אינם נראים להם משכנעים, ובצדק.
תורמים פוטנציאליים נוספים, ירצו להבין מהו הפוטנציאל המספרי של הישיבה? מדוע יש צורך בכל כך הרבה שעות לימוד? האם חייבים חינוך פנימייתי? לאן ימשיכו הבוגרים? עוד שאלות טובות אחרות. לבסוף הם יציעו שנגיש בקשה מסודרת במועד ונחכה בעזרת ה' לתשובה שאולי תגיע ביום מן הימים.
אני מבין את הרבנים המכירים בחשיבות הישיבה, אבל חוששים לתמוך בה בגלוי. אני מכיר בקושי של גורמים מחוץ לקהילה החרדית לתרום לחינוך שהם אינם מאמינים בערכיו המרכזיים. אני מודע למגבלות של נבחרי הציבור להקצות משאבים עבור דברים חשובים בעיניהם בשל מהלכים ביורוקרטיים נדרשים. אני יודע שישנם עוד מיזמים רבים וטובים אחרים, מעבר לחינוך תיכוני חרדי. אולם אני מאמין שלמרות הכל ישנם אנשים בעלי יכולות שיכירו בחשיבות העניין וישמחו לתמוך בו, אלא שאני עדיין אינני יודע איך להגיע אליהם.
אני מדמה את התהליך של חיפוש תמיכה כלכלית לחיפוש נפט, ישנם סימנים שונים לפוטנציאל של הימצאות נפט במקומות שונים, אבל בדרך כלל ישנם חיפושים רבים שאינם מביאים לשום גילוי, עד למציאת באר נפט בעלת פוטנציאל אמתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה