חפש בבלוג זה

יום חמישי, 23 ביוני 2016

תנועת "לכתחילה" - הצעה



הצעה מעודכנת להקמת תנועה חברתית חרדית שתעניק משקל פוליטי לאלו שקולם אינו נשמע כיום וצורכיהם אינם נענים.

  1. שם התנועה
    אני מציע את השם שהעלה ידידי החפץ בעילום שמו "לכתחילה", זהו בעיניי שם גאוני גם ללא שום תוספת או ר"ת, היות והוא מעביר מסר ברור ולא מתנצל ובשפה של בית המדרש.
    נראה לי שגם ראשי התיבות מצוינים "למען כולם - תנועה חרדית למען ייצוג הולם".
  2. קהל היעד
    התנועה מיועדת לכל אדם הרואה את עצמו כחרדי, אבל חש ששלושת המפלגות החרדיות אינן מייצגות אותו ואינן פועלות באופן הנכון, לא עבור הקהילה החרדית עצמה ולא ביחס לכלל החברה הישראלית.
    יכולים לחבור כאן חסידים ליטאים וספרדים, אברכים ועובדים, ותיקים ועולים, חרדים מבית וחוזרים בתשובה, שמרנים ומודרניים, בעלי עמדות מדיניות ימניות ושמאליות, תושבי מרכז ופריפריה, קפיטליסטים וסוציאליסטים, עניים ועשירים, משתמשי אינטרנט ושאינם ועוד כהנה וכהנה.
  3. מצע רעיוני
    העקרונות הבסיסיים שאני מציע לתנועה הם:
    פלורליזם - מקום לריבוי הגוונים של החרדיות בתוך התנועה, של אנשים מכל החוגים והעדות בקהילה החרדית, ללא העדפה של אף קבוצה על חברתה.
    פתיחות מחשבתית - נתינת מקום לריבוי דעות ונורמות בתחומים שונים, קיום ועידוד דיאלוג פתוח אודות הנושאים השונים שעל סדר היום.
    דמוקרטיה ושוויון - מעמד שווה לכל החברים בתהליכי הבחירה וקבלת ההחלטות על דרכה של התנועה. התנגדות ומאבק באפליה מכל סוג שהיא.
    דאגה לכלל - מטרת התנועה היא לדאוג למענים למרב הצרכים של כלל הגורמים בקהילה החרדית, ולהיות ערניים ואכפתיים לצרכים ולעמדות של כלל האוכלוסיות בישראל.
  4. צעדים מעשיים
    הצעד הראשון וההכרחי הוא התפקדות שמית של כל אלו שמוצאים את עצמם מזדהים עם שני הסעיפים האחרונים, תוך התחייבות לשמירת חשאיות שמות האנשים שיחפצו בכך.
    לאחר איסוף של כמה אלפי שמות, יתקיים תהליך התייעצות משותף אודות הצעדים הבאים. אני חושב שלהציע כעת הצעות לצעדים הבאים זה לרתום את העגלה לפני הסוסים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה