חפש בבלוג זה

יום חמישי, 7 ביולי 2016

שעטנז בלב ירושלים / יתד נאמן

המאמר הזה התפרסם כמאמר מערכת בעיתון "יתד נאמן" ביום שלישי כ"ט בסיון תשע"ו, הוא תוקף את ישיבת "חכמי לב" ובפרט אותי באופן אישי, למרות שהוא רצוף שקרים וטענות מופרכות ראיתי חשיבות להעלות אותו לבלוג למען יעמוד ימים רבים.

עירית ירושלים אישרה הקצאה לבנייתו של מוסד "חכמי לב" המערב קודש וחול, כשהתוכנית היא להקימו בלב שכונה חרדית, למרות התנגדותם הנחרצת של רבני השכונה ותושביה, "המלחמה הקטנה" הסתימה בכשלון זמני, אבל "המלחמה הגדולה" רק החלה.

היהדות הנאמנה נמצאת תחת מתקפה רוחנית עזה, גורמים רבים מכיוונים שונים מנסים למעט את לומדי בית במדרש. מאז ששרו של עשו נאבק עם יעקב עד עלות השחר, המלחמה ודנה נטושה. אדום ושרו סמאל, מנהלים קרבות בלתי פוסקים כדי לבטל את עם ישראל מתורה. פעם הם באים בדמותה של ממשלה שמבקשת להעניק לתלמידים החרדים כלים, שיאפשרו להם להחליק בקלות מתוך בית המדרש ולהשתלב בעולם החילוני. אבל לפעמים הם באים במתק שפתיים, תופת צופים. במקביל לתוכנית הכפייה, מופעלת וממומנת תוכנית פיתויים רחבת היקף. מסיון מגוייס עובד שעות נוספות, כדי לרכך את ההתנגדות העזה. כסף בלתי נדלה נשפך ע"י ארגונים שונים "החפצים בטובתו של הציבור החרדי", כדי לפתוח "חלונות הזדמנויות" ולמשוך חרדים מחוץ לחומות המוגנות.

שובר הגלים של עולם התורה דוחה את כל הקצף המסתער לחופיו. אבל לעיתים זה מתרחש גם בבית ומבית, וזה חמור הרבה יותר. מתחת לפני השטח של היהדות החרדית, נחפרות מנהרות תת קרקעיות. בשולי הציבור החרדי, נטווית תוכנית לשנות את הציבור החרדי מבפנים, להחליש את חוסנו ולערער את יציבותו. התוכנית הזו כוללת הקמת מוסדות "שעטנז" ופריסת מערך "ישיבות" תיכוניות ברחבי הארץ. דוקא בשעה שהיהדות החרדית מתמודדת עם קשיים, במקום לבצר את החומות, פועלים אותם ראשי המוסדות לייצר אלטרנטיבות פתיוניות. מי שיודע להאזין, שומע את קריאת התגר המהדהדת שעלולה לפרוץ את חומות בית ה', לקעקע את יסודות הבית האיתן, ולפתח מסלול עוקף ישיבות על טהרת הקודש ולגרור צעירים שעדיים לגדולות.

גם דוברים מטעם המוסד התיכוני שהצליחו עכשיו לפלוש לשכונה חרדית, תרמו מידע לא מבוטל אודות הסכנה. בין הדברים נחשף אז הקשר המשותף בין אקדמית הכלאיים לתיכון השעטנז. הם הבהירו ש"ילדים שהיכולת שלהם נמוכה צריכים דברים אחרים, א מה שאנחנו הקמנו". העומד בראש המוסד הדגיש כי הוא מתכוון לחומר אנושי משובח. לימים, בראיון לתקשורת, כשנשאל "מי הנערים" השיב: "מיטב הנוער" אבל הדבר החמור ביותר שנאמר באותו כינוס משותף היה כשאותו דובר הבהיר מה הוא עונה לתלמידיו: כשהרב שך הקים את 'דגל התורה' שאלו אותו איך הוא עוזב את אגודת ישראל שהוקמה ע"י הח"ח וכל גדולי התורה? ענה להם הרב שך: נחנו אגודת ישראל! אם יש לכם כל כך הרבה טענות נגד החרדים, אז "אנחנו החרדים", ומי שנגדנו הוא נגד החרדים, מן הסתם". הוא חזר על כך בראיונות תעמולה, שוב ושוב.

מה שהצית נורות אזעקה אדומות זו העובדה שאותם ראשי מוסדות שחושפים טלפיהם ואומרים "כשר אני" וטוענים כי מוסדות השעטנז התיכוני מיועדים רק לילדים שלטעמם אינם מתאימים למסלול ישיבתי, הם הפכו להיות "המומחים" של כל הפורומים והגופים שמטפלים ב"תעסוקת חרדים". הממשלה במתכוון מייצרת מצוקה כלכלית כדי לדחוק את הציבור החרדי החוצה, בשיתוף גופים שבאים כאילו לסייע ולדאוג לחרדים ולרווחתם, ואותם ראשי מוסדות שעטנז שהפכו למשת"פים של אלו המבקשים לשנות את החברה החרדית, הפכו להיות היועצים ומורי הדרך שלהם. הורסי החרדים רואים עצמם כ"מצילי החרדים".

מאמר "הישיבות כמיטת סדום" מתאר מנהל מוסד השעטנז את הישיבות כ"מכסחת דשא" שמנסה ליצור שכבת דשא בגובה אחיד, מבלי לתת לכל אחד להתפתח באופן ש"מתאים לו", עפ"ל. הם קוראים תגר על השיטה, על הדרך, על ההנהגה, אבל מבקשים להתנחל בלב הקונצנזוס.מאז ימי המשכילים, לא היתה התרסה זו על המבנההיציב שבנו גדולי הדורות הישיבות, במתכונתם ללא סילוף דמותם, היו בית היוצר לנשמת האומה. בכל מקום שבו התקיימו הישיבות במתכונת השמורה והמוקפדת, הקהילות שרדו והתפתחו חיי תורה. בכל מקום שבו היתה פירצה כחודו של מחט, זה תפח לממדים הרסניים, זאת חוקת התורה: אדם כי ימות באוהל ! לעם ישראל יש דרך ונתיב. זו המציאות, העובדה ! כמו שיש "חוקות שמים וארץ", זריחהושקיעה, גאות ושפל, כך גם "זאת חוקת התורה" ! במשך דורות עמלו גדולי ישראל "להמית" את עצמם, באהל, כדי להבין את חוקת התורה, ולהעמידה כתמרור דרכים זוהר למען הדורות הבאים. הם עקרו הרים, כדי לסלול לנו את הדרך. זו "באר חפרוה שרים, כרוה נדיבי עם, במחוקק במשענותם וממדבר מתנה". והנה באים נערים ש"יודעים טוב יותר איך 'להציל' את היהדות הנאמנה", ומייעצים לאויבי הרוח איך לשנות את היהדות החרדית מבפנים, ר"ל.

זו הפעם הראשונה שהאנשים האלה הפכו את הסילוף לאידיאולוגיה. זו הפעם הראשונה שנעשה נסיון לכבוש את המלכה עמי בבית, "אנחנו החרדים" ! אנחנו נתנחל בלב שכונתכם כדי שנוכל להתנחל בלבבות. מדובר באג'נדה, במשנה סדורה של סילוף, מדובר בהתארגנות חתרנית-רוחנית בקומת המרתף של הבית. המנהל של אותו מוסד שעטנז הבהיר כי מחזור חרדי כלל ארצי עומד בממוצע בין 7000 ל-8000 בנים ורק 200 לומדים לבגרות אבל הוא משוכנע שהפוטנציאל גדול פי עשרה. "כשהמודל הזה יכנס נכון, הוא יוכל לשלב 20-30 אחוז ממחזור. תלמידים יצטיינו גם בתורה, גם בלימודים כלליים וגם ביראת שמים. אנחנו צריכים לקחת מהחרדיות בארה"ב את הדוגמה שזה אפשרי", צוטט המיסד וראש אותו מוסד שעטנז כשהוא חושף בגלוי את משנתו וכוונותיו המסוכנות.

זו הפעם הראשונה בתולדות היהדות החרדית בארץ ישראל שמנסים להחליף תכלת הישיבה בקלא אילן של ישיבה יוניברסיטי ותיכון שעטנז - ועוד "הם החרדים" ! זו פעם ראשונה שמדובר במערכת מסודרת עם מוסדות שונים מגיל יסודי ועד לגיל הלימודים האקדמיים, כתחליף לחינוך הטהור. זו פעם ראשונה שראשי מוסדות שונים מתלכדים כדי לפתח את תוכניותיהם ומבקשים לפלוש לתוך היהדות הנאנה, ולהחלישה בעת מלחמה ! - וכבר הבאנו בעבר חלק מדברים אלה והם טעונים זעקה מחודשת כשהללו מנסים לפלוש לשכונה חרדית.

זו פצצת זמן רוחנית מתקתקת. חייבים להוציא אותה מהמנהרות, לאוורור, אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר. זה לא יכול להתקיים בתוכינו. לא בשכונותינו, לא בקהלינו. את כל אלה חייבים לדון בליבה רותחת. אסור לאפשר להם לצמוח כפטריות רקב בערוגותינו. אסור לאפשר להם לחנך את ילדיהם בבתי אולפנה שלנו ולקבל לגיטימציה שתאפשר להם להרעיל. רב לכם בני עוול. ואנחנו, הבדלו מתוך העדה הרעה הזו !

י.נ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה