חפש בבלוג זה

יום שלישי, 2 באוגוסט 2016

הי חסיד, הי עניו - לזכר הרב יהודה עמיטל זצ"ל

היום כ"ז בתמוז תשע"ו חל יום פטירתו השישי של הרב יהודה עמיטל זצ"ל ראש ישיבת "הר עציון". ואני חש זכות גדולה להביע מעט מהערכתי לאדם הגדול והייחודי הזה.

את שמו של הרב עמיטל שמעתי לראשונה בתור בחור בישיבה קטנה בבחירות של שנת תשמ"ט, באותן בחירות הקים הגרא"מ שך זצ"ל את "דגל התורה" והרב עמיטל את תנועת "מימד". כמובן שכתלמיד ישיבה ליטאי בראשית דרכו לא גיליתי עניין מיוחד ברב עמיטל, מעבר לפליאה שממשפחתו של הגרא"ז מלצר בעל ה"אבן האזל" יצא רב מיזרוחניק (כמובן שלא ידעתי כלום על הרב צבי יהודה מלצר בנו של הגרא"ז רבה של רחובות וראש ישיבת "הדרום" חמיו של הרב עמיטל).

בפעם השניה, נודעתי לרב עמיטל עם מינויו לשר בלי תיק בממשלתו של שמעון פרס לאחר רצח רבין, זו הייתה עבורי הפתעה גדולה שראש ישיבה מתמנה לשר בכדי להביא לאחדות בעם ישראל, אולם עדיין לא גיליתי בו עניין מיוחד.

התעניינותי בדמותו של הרב עמיטל החלה לפני שמונה שנים, כשצפיתי בסרטון שבו הרב עמיטל והרב ליכטנשטיין רוקדים עם תלמידי הישיבה לרגל בחירתם של ראשי ישיבה חדשים ל"הר עציון", לאחר התפטרותו של הרב עמיטל מראשות הישיבה. כבוגר ישיבת פוניבז' המדממת שנים ארוכות ממאבקים אינסופיים על ראשות הישיבה, לא יכולתי שלא להשתומם על המחזה.

מאוחר יותר, הגיע אלי ספרו הנפלא של אלישיב רייכנר "באמונתו" - הביוגרפיה של הרב עמיטל ומאז נשביתי בקסמו של האדם המופלא הזה. בספר זה נפרסת דמותו של תלמיד חכם וירא שמיים, שכל מטרתו לעבוד את בוראו ולעשות את רצונו, ללא גינונים ללא יומרות וללא מאוויים אישיים. בספר זה נגלתה לעיניי דמות של אדם שלא דאג לכבודו, שהסכים להעביר את הישיבה שהקים במו ידיו לראש ישיבה שהיה נראה לו ראוי ומתאים יותר (הרב אהרן ליכטנשטיין זצ"ל), של תלמיד חכם גדול שביקש להעמיד תלמידים עצמאיים ודעתנים והיה אומר "אינני רוצה שתהיו עמיטלים קטנים", של רב מסור ואוהב לתלמידיו שדאג להם גם לאחר סיום לימודיהם בישיבה, שמותם בשדה הקרב של תלמידיו לא נתן לו מנוח והביא אותו לבחון מחדש את עמדותיו בשאלות חשובות.

מאז, דמותו של הרב יהודה עמיטל זצ"ל עומדת תמיד לנגד עיניי, והספר "עת רצון" עם שיחותיו לימי התשובה מלווה אותי בכל שנה בימים אלו. אני רואה בו דמות למופת של מי שדבר ה' עומד לנגד עיניו, למלא את המשימה שנראית בעיניו כנכונה ביותר בעת ובמקום הנוכחיים, ללא התחשבות במחירים האישיים כרוכים בכך וללא רצון לכבוד ולרווח אישי, תוך מוכנות מלאה להעביר את המושכות לרעו הטוב ממנו.

למי שלא קרא עדיין את הספר, מומלץ מאוד.
ת.נ.צ.ב.ה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה