חפש בבלוג זה

יום רביעי, 3 ביוני 2020

יריד לימודים לחרדים מתשס"ה עד תש"פ

הבוקר קיבלתי מחבר מודעה על יריד לימודים לקהילה החרדית שיתקיים היום במרחב הוירטואלי, וכך מצאתי את עצמי חוזר 15 שנים לאחור.

באותם ימים, הלימודים האקדמיים לא היו דבר שכיח בקהילה החרדית, הקמפוס החרדי באור יהודה, מבח"ר בבני ברק ו"המכללה החרדית" בירושלים היו אז בראשית דרכם.

בימים שלאחר חג הפסח תשס"ה התקיימה בטורונטו פגישה קצרה של פרופ' עמירם גונן ז"ל מ"מכון פלורסהיימר למחקרי מדיניות" ויבלחט"א ר' דב פרידברג שיחי' מטורונטו, עמירם ביקש מדב תמיכה ביצירת "אינטלגנציה חרדית" וקיבל ממנו התחייבות לתמיכה בסכום של 30,000 $.

עמירם חיפש מהי הדרך הטובה ביותר לנצל את הסכום הזה, והוא הגיע למנהלת הקמפוס הירושלמי של "האוניברסיטה הפתוחה" גב' יעל ארן ואח"כ להנהלת האו"פ ברעננה, והם התחייבו על מצ'ינג של 30,00 $ לטובת מלגות לסטודנטים חרדים. כעת נותר רק למצוא סטודנטים שיירשמו ללימודים.

בחודש תמוז תשס"ה הג'וינט קיים לראשונה יריד לימודים ותעסוקה ב"בנייני האומה", ו"האוניברסיטה הפתוחה" העמידה שם דוכן, ולידו עמד פרופ' עמירם גונן שניסה למצוא בחורי ישיבות ואברכים שיתעניינו בנושא, ועד הערב היו לו פחות מעשרה כאלו.

עמירם ביקש מהם לספר לחבריהם על האפשרות החדשה הזו, של לימודים באו"פ עם מלגה, כשאין צורך אפילו להגיע ללימודים באוניברסיטה, וכך הגיעו תוך זמן קצר עשרות טלפונים של מתעניינים, ותוך כחצי שנה הגיע מספר הסטודנטים החרדים באו"פ ל-120.

מכאן למעשה התגלגלו הדברים להקמת "ידידות טורונטו" ולהקמת "קרן ק.מ.ח." ולמגמה שיש בה כבר אלפים רבים ואולי כבר עשרות אלפים ועל כך עוד יסופר בעז"ה.

נ.ב. הצלחתי למצוא את ההודעה שפרסמתי אז בעניין בפורום "בחדרי חרדים", אבל לצערי את המודעה עדיין לא מצאתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה