חפש בבלוג זה

יום שלישי, 17 במרץ 2020

ערי מקלט מקורונה

כפי ששבים ומבהירים לנו, ההדבקה של נגיף הקורונה היא גבוהה והיא תלויה בעיקר בצפיפות, ולכן הדרך העיקרית למניעת הדבקה היא בשמירת מרחק של 2 מטר בין אנשים.

הסיכון העיקרי בנגיף הקורונה הוא לאנשים מבוגרים וקשישים, אנשים צעירים וילדים עוברים את תקופת המחלה ללא סיבוכים מיוחדים. גם באיטליה שמתו בה מאות חולים, לא היו כמעט מקרי מוות אצל אנשים בני 60 ומטה.

בחברה הישראלית 16% מהאוכלוסייה הם בני למעלה מ-65, בעוד שבקהילה החרדית בישראל מדובר על 3% בלבד. לעומת זאת, האוכלוסייה מתחת גיל 20 בכלל החברה הישראלית מונה 30%, ואצל החרדים היא מונה 58%.

הצפיפות בריכוזים החרדים היא גבוהה מאוד, מדובר במשפחות ברוכות ילדים שגרות בבנייני דירות סמוכים, והחיכוך בבנייני המגורים, ברחוב, בגינות המשחקים, בבתי הכנסת, בחנויות, במרפאות וכיו"ב הוא בלתי נמנע. בשל כך, ביטול הלימודים במוסדות החינוך, אין לו לכאורה כמעט שום השפעה לצמצום התפשטות הנגיף.

לאור זאת, נראה לי שהרבה יותר הגיוני לחפש פתרון לאוכלוסיה החרדית המבוגרת (36 אלף איש), שתעבור לתקופה מסוימת לאזור מגורים מבודד, הרחק מהריכוזים החרדיים הצעירים, וכשהאוכלוסייה החרדית תידבק בנגיף באחוזים גבוהים אבל ללא סיבוכים רבים, היא תפתח חסינות לנגיף, והמבוגרים יוכלו לשוב לקהילה.

אינני יודע אם הרעיון המובא כאן הוא ישים, אבל ביקשתי להציע כאן קצת חשיבה מחוץ לקופסה.

https://www.idi.org.il/media/13727/the-yearbook-of-ultra-orthodox-society-in-israel-2019.pdf

תגובה 1:

  1. צודק מאוד נאום חזק וכמו תמיד מגיע ישר למטרה

    השבמחק